AI w biznesie – Sztuczna inteligencja wkracza do sektora MŚP.

To musiało nastąpić – dzielnym krokiem boty wkraczają na rynek małych i średnich przedsiębiorstw. I to tuż przed 70 rocznicą pierwszego testu inteligencji maszyny.

Przeprowadził go Alan Turing – angielski matematyk i kryptolog. Egzaminowany był komputer – aby uznać go za inteligentnym musiał oszukać człowieka, że ma on kontakt nie z inną maszyną, a drugim człowiekiem właśnie. 

Prognozy były nader optymistyczne – do 2000 roku 30 procent komputerów miało ten test zdać. Przewidywania te nie spełniły się.

Nie zmienia to faktu, że technologia idzie do przodu. Skutecznie, co udowodniło kolejne doświadczenie, tym razem z czasów współczesnych – 2014 rok. Stworzony przez rosyjskich programistów bot przekonał 1/3 rozmówców, że botem nie jest. Oskarowo wszedł w rolę ukraińskiego nastolatka. Od tamtego czasu boty szturmują rynek innowacji – a jak to z innowacjami bywa, prędzej czy później musiała wejść w służbę przedsiębiorcom. 

Opierając się na oprogramowaniu, które wdrażamy w GreySoft przeczytajcie, jak AI wspiera software Comarchu:

„Więcej danych = wyższe IQ sztucznej inteligencji

To właśnie dane są paliwem AI – im więcej, tym trafniejsze będą rezultaty wyszukiwania i tym wyższe szanse rozwiązania ewentualnych problemów (zwiększa się również możliwość ich przewidzenia). Z systemów Comarch ERP korzysta co trzecie polskie przedsiębiorstwo w sektorze MŚP, dzięki czemu Comarch ma dostęp do ogromnej ilości zanonimizowanych danych, co daje mu znaczną przewagę nad konkurentami. Właściwa analiza zebranych danych pomaga w dopasowywaniu systemów ERP do rzeczywistych potrzeb firm. Umożliwia ona między innymi budowanie samouczących się algorytmów, które przykładowo upraszczają interfejs dla konkretnego użytkownika.„

Źródło: www.comarch.pl/blog

Obecnie na codzień spotykamy się z funkcjonalnością sztucznej inteligencji. Począwszy od wyszukiwarek internetowych (dobór słów kluczowych, generowanie zdań wyszukiwanych na podstawie jednego słowa) po wszędobylskie facebookowe boty. To właśnie w e-commerce boty mogą czuć się jak ryby w wodzie. Sztuczna inteligencja mocno usprawnia procesy cross-sellingu, up-sellingu. We współpracy z odpowiednim oprogramowaniem AI znacząco wpływa na przychody biznesu opartego m.in na marketingu internetowym.

Sztuczna inteligencja reaguje w przypadku chęci zrezygnowania z zakupu produktu, lub anulowania subskrypcji. Kusi rabatami, wie co najbardziej spodobało nam się w danej usłudze, w którym jej sektorze byliśmy najbardziej aktywni. Podąża za naszą aktywnością w sieci, by proponować targetowane produkty. Wszystkie te mechanizmy działają i sprawiają, że sprzedajemy więcej. 

Posiadając odpowiednie oprogramowanie ERP + wdrażając nowe funkcjonalności w swoim e-biznesie zdajemy się być skazani na sukces! 🙂 

Leave a Reply